Pelegrinatge a les Estrelles
Del 21 al 23 de Novembre
L’arribada de la tardor ens convida a un acte poderós: deixar anar, revisar, discernir, atrevir-se, anar més lleugeres, quedar-se amb l’essencial.
Iniciarem el retir obrint la mirada cap a l’univers, per connectar-nos amb una perspectiva més àmplia; des d’aquesta integració emprendrem el pelegrinatge, tant extern com intern, comunicant el nostre batec amb el de la Terra i el de l’Univers.
En aquesta edició us proposem un nou repte… passar la nit de dissabte sota cobert però acompanyats d’estrelles, com els antics pelegrins, sortint de la comoditat i travessant els nostres propis límits.
El caminar ens propicia una nova mirada a les situacions que sovint ens pesen: el desig que situacions (o persones) siguin diferents, la lluita contra el que és, la queixa. Ja coneixem aquestes sensacions, les hem escoltat i identificat una i altra vegada… Quina acció concreta podem emprendre per començar a deixar anar de veritat i fluir amb confiança?
El ioga, la meditació, la respiració i altres pràctiques pròpies de la tardor estaran presents durant aquest cap de setmana intens i transformador.
Què farem?
- Observació astronòmica del Cel de Tardor a l’observatori de Castelltallat: un bany d’estrelles per iniciar el pelegrinatge.
- Pelegrinatge per una part del Camí dels Bons Homes (GR7): una ruta d’uns 15km. el primer dia i uns 8 km el segon (total 23 km.), de dificultat moderada.
- Harmonització dels òrgans més actius durant la tardor, els pulmons i l’intestí gros que estan implicats en la respiració, la combustió i la purificació de l’organisme
- Hatha Ioga Vinyasa
- Pranayama (respiració)
- Dinàmiques i mobilitzacions de descàrrega (a través de la veu, corporals…)
- Moviment regenerador (katsugen)
- Pràctiques diverses de meditació
- Massatge reconstituent
Ruta
- Sortirem dissabte al matí, i, passant per l’església vella de La Molsosa, arribarem al migdia al Castell de Boixadors (S.XI declarat bé cultural d’interès nacional), on ens esperaran per fer una visita guiada al castell. Després de dinar, ens encaminarem cap a la següent ermita, Sant Jaume de Salern, i des d’allà, el camí ens durà a la fantàstica masia de Les Corts de Biosca, casa pairal del S.X un indret especial on el temps s’atura i on passarem la nit.
- Diumenge sortirem de la masia després d’esmorzar, i farem camí cap a Cal Garriga, a Prades de la Molsosa.
- Un recorregut circular que ens guiarà per ermites, castell, i masos, dibuixant un traç que evoca una constel·lació entre les estrelles.
- VIURÀS experiències pràctiques que et motivaran a incorporar nous hàbits en la teva acció quotidiana. Realitzaràs un treball de purificació que et prepararà de forma òptima per l’hivern, i sabràs com regenerar i conservar l’energia, fet que et facilitarà el tenir enfoc i visió clara.
Coses pràctiques:
- Arribada: divendres 21 de novembre a les 18:00h, finalitza diumenge 23 de novembre després de dinar.
- Aportació del retir: 395€ inclou les 2 nits (una a Cal Garriga i l’altre a Les Corts de Biosca), tots els àpats, el curs i les entrades a l’Observatori i al Castell.
- Possibilitat d’habitació individual a Cal Garriga (consultar preu extra).
- Possibilitat de dormir en una habitació doble a Les Corts de Biosca. Hi ha molt poques places, s’ha de demanar en fer la reserva (consultar preu extra).
- PROMOCIÓ EARLY BIRD!: 25€ de descompte si t’inscrius abans del 31 d’octubre o si ja has fet algun retir amb nosaltres.
- Inscripció i reserva: 150€ en el moment de la inscripció (no retornable).
Últim dia de reserva de plaça: 16 de novembre
Per fer la reserva CLICA L’ENLLAÇ i omple el formulari amb les teves dades, un cop la rebem, t’escriurem via whatsapp els detalls per formalitzar econòmicament la reserva que es realitzarà per bizum o transferència.
Les places són limitades!
Condicions de reserva:
Anul·lacions d’última hora: si s’anul·la durant l’última setmana sense raó justificada (malaltia, defunció familiar…), es cobrarà el 50% de l’import del retir. I si s’anul·la en les últimes 48h es cobrarà el 100% de l’import.
* En fer la reserva de plaça, acceptes aquestes condicions.
La casa:
La primera nit ens allotjarem a Cal Garriga, una casa situada al poblet de Prades de la Molsosa (Solsonès). Un indret autèntic, envoltat de naturalesa i silenci. https://calgarriga.cat,
L’alimentació: gaudiràs de deliciosos àpats vegetarians cada dia, amb aliments ecològics, alguns d’ells conreats i elaborats a les masies de l’entorn de Cal Garriga.
* Si tens alguna al·lèrgia fes-nos-ho saber en el moment de la inscripció.
Portar:
- Roba còmoda
- Calçat adequat per poder gaudir de la ruta.
- Pals de caminar (si és necessari per tu).
- Motxilleta per la ruta i bossa de tela.
- Ampolla/cantimplora per l’aigua.
- Sac de dormir.
- Estoreta o matalasset per dormir.
- Una estoreta i coixí de meditació.
- Una manta per meditar i per a la relaxació.
- Tovallola de dutxa.
- LLibreta i boli.
Posa’t en contacte amb nosaltres per a més informació !
Ariadna: 658 796 926 / acivilplans@gmail.com
Olivia: 664 735 137 / oliviacivil@gmail.com
